music

Tuesday, February 5, 2013

Unexpected journey

Assalammualikum...

Tajuk nak gempak ala2 hobbit kan.. Ni bukan hobbit..ni "hobin jang hobin" hihi..

Ape yang korang tak pernah terfikir nak buat tapi korang dah terjebak...

Ni la nak cerite ni...
Dari kecik aku memang failed, klu cikgu tanye cita2 nk jadi ape..kejap kang nak jadi peguam..kejap kang nak jadi pensyarah..pernah jugak verangan nak jadi penyanyi atau pelakon walaupun suara mcm katak n xpandai berlakon..hahaha..bersame peredaran masa aku biarkan cita2 aku tergantung..aku ikot flow yang Allah dah tetapkan untuk aku..sampai la satu mase aku susah nk dapat kerja..terfikir apply dpli untuk jd cikgu..berbekalkan pengalaman pernah jd cikgu ganti lepas diploma dlu kat sekolah rendah..aku apply dpli..ambik exam..dpt interview..then senyapppppp..gagal la tu..

Terus kan kerja sebagai product planning executive kat cyberjaya..and akhirnye decide nak benti walaupun belom dpt kerja..pindah balik kampung..kat sini la bermule unexpected nyer..

Jadi suri rumah yang malas..haha aku tak kerja setahun...

Dalam masa tak kerja aku pergi baking class..belajar wat cake n roti...dan bermula la berniaga sebagai pembuat roti anta kt sekolah..alhamdulillah untung tau..tapi aku yg xlarat nk buat..200 ke 300 bijik sehari..memang mencabar..and quit..

Pastu tak buat pape menganggur..hanya ambik tempahan cake yang suam2 kuku..kejap ade kejap xde..

Berat naik sebayank 13kg..ni memang unexpected..pakai XL now..haha

Akhirnya besties ajak g PPD untuk apply jadi cikgu ganti..dan sejak 2jan lepas aku jd warga pendidik..huhuhu..yang tak sangke nyer aku ajar subjek killer..subjek paling bosan..sejarah!!! Bagi aku la..sebab spm pun sejarah aku kredit je..hihi..tapi tulah aku dah fall in love dah dengan sejarah ni..

K la baiiiii

No comments: