music

Monday, October 3, 2011

pusat rawatan syifa al-hidayah

aku masih ingat lagi..mase mule2 sampai ke pusat rawatan ni...
sampai dengan harapan dan hasrat yang menggunung tinggi..semoga aku dpt membuat rawatan disni..
kali pertama pergi aku agak hampa sebab, mase tu aku mintak appointment tp di beri date yang sangat lambat..
aku cube utk minta awalkan date temu janji..
tapi aku telah di sound;

aen : ustaz, kalau boleh saya nak awalkan appointment ni sebab saya nak pergi hospital nanti ade check up..klu bole biarlah dapat rawatan dulu baru pegi check up kat hosp....

ustaz : awak kene faham ye..ni bukan magic..hari ni berubat esok dah baik..kite gunakan ayat2 Al-Quran..siapa yang beramal dengan yakin je InsyaAllah akan sembuh..tp dia ambik mase..bukan sehari dua...

aku terkesima dengan kate2 ustaz tu..mase tu nak marah pun ade..kecik hati pun ade..yerla mase tu baru beberape hari dpt tahu aku punye kesihatan kurang baik..so rase rendah diri..bile kene reject mcm tu..nanges laju2 je keje aku..x kene reject pun nanges laju2 gak mase tu kan....

tapi sekarang baru aku tahu kebenaran kate ustaz tu..memang ia bukan seperti magic..tapi seperti ade suatu kekuatan selepas aku menjalani rawatan dan mengamalkan surah2 yang diberi...

Alhamdulillah..kalau dulu aku sampai merangkak sebab tak tahan sakit..
kini dah hampir berbulan aku tak rase sakit seperti itu..
dulu kalau datang bulan..aku lah yang paling gelisah..setiap setengah jam ke tandas..takot kebocoran sistem perkhumuhan..tapi sekarang Alhamdulillah dah tidak seperti itu...walaupun aku tahu kesihatan aku masih belom pulih sepenuhnyer..tapi aku bersyukur dari pusat rawatan itu aku tahu cara untuk mengubati sakit aku sendiri..dalam mase yang same..daripada aku insan yang amat jauh drpd kitab Allah..ia mendekatkan aku padanya..ini lah HIKMAH kan..kalau Allah tak bagi aku sakit..tentu aku tidak ada disini untuk menceritakan kisah ini sekarang...

sekarang dah 3 kali aku menjalani rawatan disini..khamis ni aku akan pergi lagi untuk kali ke-4,
memang aku syorkan sangat pusat rawatan islam al-hidayah ini rakan2 semua jadikan rawatan alternatif selain daripada ubat-ubatan hospital..kite cuba kedua2 rawatan..InsyaAllah kombinasi yang baik pasti akan melahirkan keputusan yang baik kelak..

cume perlu..usaha..yakin..sabar..dan tawakal.. InsyaAllah..

sekarang temujanji dengan pusat rawatan dapat dibuat tanpa perlu menunggu berbulan mcm aku dulu..sebab dulu pusat rawatan hanya beroperasi malam je..tapi sekarang dah beroperasi dr siang hingga malam..

p/s: dulu aku ingat rawatan al-Quran ni hanya untuk kes2 mahluk halus ke gangguan ke saka ke..tu je..bile dah mengamalkan barulah tahu sakit fizikal juga perlukan rawatan ini..betol la Al-Quran itu penawar segala penyakit...betapa daifnyer aku dulukan...


::jom kira BINTANG::

No comments: