music

Tuesday, October 4, 2011

karangan untuk planning saya bulan depan

weweeettt...
Assalamualaikum wbt....

"selagi belom tutup mata..kerja..kerja..kerja..!!"

ingat x dialog ni..yer cite P.Ramlee..tp x hinggat la cite ape ek...
pape pun isu hari ni memang tentang kerja...

rasenyer dari start aku habes study..ni la kerja aku yang paling lame..selalu 6 bln je aku benti tuka kerja lain..tp dengan company skung ni dah 11 bln dh..hampir setahun kan..tp bile dh masuk bulan ke10 n 11 ni..company ade beberape masalah...(ni alasan pertama)

en.suami ade menyuarakan kerisauan andai dia pergi kerja..aku tinggal sorang2..walaupun aku okey je sebenarnyer..tapi bile fikirkan betol2..memang tidak okey..yerla..aku duduk apartment tu..sepanjang duduk umah aku dh 2 kali hampir dipecah masuk..kalau aku berteman okay sikit..kalau sorang2 kan bahye (ni alasan kedua)

pastu memikirkan jugak soal mase depan..kalau Allah bagi rezeki aku preggy..xkan aku nk dok umah sorang2..peringkat awal mungkin tak ada masalah..tp klu dah dihujung2 bulan..cam mane..xkan company nk bagi cuti awal sebulan plak kan..(ni alasan ketiga)

fikir jugak jauh dr family aku..jauh dr family in law..so memang xde tempat mengadu..padehal kazen mazen bersepah je kt sini..(ni kan cari alasan ni..hihi)..takkan jugak kalau dh preggy baru nk apply keje lain..memang susah la nak dapat kan..so kene la start apply dr sekarang (alasan keempat)

rase dh cukup bnyk alasan tu kan..dengan ini aku dh buat keputusan untuk berhijrah balik ke Port Dickson..PD pun dah maju dh skung..banyak jugak peluang kerja kat sane..cume kene workhard cari keje..and Alhamdulillah aku dah attend interview, dan minggu ni ade lg interview..harap2 rezeki aku ade di tanah tumpahnyer darah ku ittew..hihi...

memang keputusan agak drastik..sebab hujung bulan ni aku dh resign dh..bln depan dah start dok PD dah..InsyaAllah..semoga segala urusan dipermudahkan..

jom tengok senarai alasan :
  1. company ade beberape masalah
  2. faktor keselamatan sekarang
  3. faktor keselamatan mase depan
  4. market demand
ok dah kukuh dah tu..memang ade yang menyokong n menentang..aku sendiri memula menentang idea ini..tapi setelah diteliti..dikaji..dibincang kan..dibahaskan..digaduhkan..akhirnyer aku bulatkan hati untuk berhijrah...hope hijrah kali in terbaik untuk aku, agamaku, keluargaku, dan mase depan ku ya Allah..
amin~

ok dah..
thatha~



::jom kira BINTANG::

1 comment: