music

Wednesday, July 13, 2011

Electric Vehicle

hari ni buat kerja sampai basah tangan aku..
bukan sebab terlalu bekerja keras..
bukan jugak sebab terpakse jd buruh kasar..
tapi ini semua angkara air-cond..
ntah kenape air-cond kat opis arini diluar kawalan...
berdebus debus bunyi dier..
punye lah sejuk..sampaikan tangan aku yang kering jd basah..mcm ice terkondensasi.. kan kan kan..

ni isu pasal elektrik..
sejak aku keje kt sini memang aku mule berjinak2 dengan term-term electric..plus jugak simbol2 nyer..
mase fizik ngn kemahiran hidup dulu memang ade je blajo..tp mmg seposen pun aku x hinggat..
yerla kompany ni kan kuarkan electric scooter..

siyes..mase memule aku interview aku pn pelik..
bile dengar pasal Electric vehicle (EV)..ade ke org nk pakai mende ni?
bile tau dia charge mcm charge HP je.. cam ner nk bawak masuk umah motor ni?
bile tau cost sekali charge full hanye rm1??? haaa yer je ko..pepandai je..TNB dh naikkan tarif kot..

tp bile dh start keje..
aku jd marah jugak klu org tanye soklan2 mcm aku tanye td..
eh xde green knowledge ke?
haha...memang betol ramai yg x tahu pn..ape yg masyarakat tau sekarang...
ape itu GREEN.. g pasaraya ari sabtu xde plastik beg.. ataupun tutup lampu mase earth hour..
betul..klu aku x join company ni pn aku jawab bende yg same..
pendedahan tu ade..tp x meluas..

dah aen jgn nak jd penceramah plak..
just nk share ngn korang ape tu EV..
yang company aku wat la..klu nk tau modenas pn dh launch EV dia..Naza pn..tp Naza gune name Eclimo..
ok jom layan gambo..
 ..ni la VX-1..

 tengok ni charge dia..sebijik fungsi cam brg elektrik kt umah kite tu..

cun sebenarnyer scooter..lagi2 klu kaler merah ni...

hehe ok ok.. tu je..
nak tau pasal EV bole g sini

p/s : bos soh ambik lesen motor? erkkk mane reti bawak motor..adeh!

::dan itu AKU::

No comments: