music

Sunday, August 12, 2012

Tragedi ramadhan

Selalu kite cakap pasal takdir..qada dan qadar Allah..senang je mulut nk sebut dah takdir nak wat cam mane..tapi bile diri sendiri yang kene harungi baru la terdiam ko..terkedu..nanges..

Memang la kalau dah nak jadi tu sekelip mate je..mcm kes aku la..dr kol 5 ptg mmg dh prepare juadah utk berbuke puase..siap dh masak udang masak lemak..lala rebus dengan ikan goreng..so my sis ambik kontrak bancuh air..maklom la ari sabtu ramai berbuke kt umah bonda..

Tengok jam dh kol 7..dh nk berbuke..aku pun masak air..nak bancuh kopi utk bonda..biase la tekak bonda klu tak xdpt kopi sehari sakit badan katenyer..mcm biase gune jug kace..letak uncang kopi..pastu g kt cerek..tangan kiri pegang jug..tangan kanan pegang cerek..then tuang air panas yg baru je boil..sempat la aku nampak air tu bertukar kaler ke warna hitam..tetibe..dlm sekelip mata..jug yang aku pegang tu meletop..terus air panas tu simbah peha aku..

Aku terus menjerit "Ya Allah...sakitnya" kakak aku pun panik tp dia xdtg pun kt aku sebab dia ingt kaca jug tu dh tertikam kt kaki aku..bonda yang berlari kt aku..mase tu xtau nk wat ape..aku terus bukak seluar dr dapur berlari g bilik air..simbah dengan air..tp tak tahan lastly aku masuk dlm bekas simpan air yg mcm tempayan tu..berendam dlm tu smp rase lega..

Menderita jugak la..sebab perit..panas..pedih..tak henti2 aku panjatkan kesyukuran sbb kaca jug tu tak terbenam kt kaki aku..lepas sapu alovera gel dan makan ubat tahan sakit..baru la lega dan bole tdo..mase ni rase sangat membantu kalau en.sekeping ada n dpt hugs dr dia..

En.sekeping kate pasni nk kuar pakai kain batik jela bie..dh xbole pakai suar..konpem pedih..naseb baik ari raye pakai baju kurung..huhu..

posted from Bloggeroid

No comments: